Učesnici

Monolit, Saša Petrovic – Srbija

Bio: Petrović Saša rođen 1976. godine u Lazarevcu. Diplomirao na FLU u Beogradu 2001. godine, u klasi profesora Dragana Jovanović. Odbranio master rad Propagandno umetnčke prakse Trećeg Rajha, na smeru Teorija umetnosti i medija, Univerzitet Umetnosti u Beogradu 2007. godine. Grupne izložbe: • Učesnik projekta studenata FLU-a pod nazivom „Cultural Territories“, Galerie fur Zeitgenossische Kunst, Leipzig 200 • Video instalacija“C Teorija“, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd 2007. • Likovna obrada knjige – OU EST FIN DE LA VOIE? Zoran Belaćević- Editions L“Harmattan 2014. Samostalne izložbe: • Izložba crteža Ekskomunikacija, galerija Simonida, Lazarevac 2003. • Izložba crteža Ekskomunikacija, knjižara galerija Plato, Beograd 2003. • Video- instalacija u prostoru Požarna oluja u Drezdenu, galerija Dom omladine Beograd, 2005. • Višemedijska instalacija Ekskomunikacija, galerija Studentski Kulturni Centar, Beograd 2005. • Višemedijska instalacija Ekskomunikacija, Moderna galerija Lazarevac, Lazarevac 2005. • Ambijentalna instalacija Tajna leve ruke, Galerija Remont, Beograd 2006. • Retrospektivna izložba Raskoraci, Moderna galerija Lazarevac, Lazarevac 2007. • Višemedijska instalacija Ekskomunikacija, Moderna galerija Pančevo, Pančevo 2007. • Višemedijska instalacija Ekskomunikacija 3, Prodajna galerija Beograd, Beograd 2009. • Visemedijski rad/objekat u prostoru, performans i fotografije Utočište Filozofa, Studentski Kulturni Centar, Beograd, jun 2009. • Izložba slika i crteža Crna Boginja u Pompeji, Kultrni centar Kikinda, maj 2016. • Višemedijska instalacija Ekskomunikacija/Alhemijska struktura krsta, Ustanova kulture Parobrod,Beograd maj 2017. • Izložba slika i crteža Metamorfoza Crne Boginje , Salon 77,Galerija Savremena Likovne Umetnosti Niš, jul 2017.

Monolit

Moj rad Monolit se inspiriše i parafrazira na Kjubrikovu Odiseju 2001, gde umesto optimističnog scenarija kontakta sa drugim, izvanzemaljskim civilizacijama, i pokušaja kontata i komunikacije sa njima, anticipira negativni scenarijo. Čovecanstvo će u buducnoti, postati đubrište, iskorisćenih prirodnih resursa, i nikakvom optimizmu tu nema mesta. Tako da naziv postavke PAD U BUDUĆNOST, utemeljuje Pad, u svim mogućim pojavnostima: ekološkoj, intelektuanoj, moralnoj, estetskoj, duhovnoj, itd. Kao što kaže Džojs u svom delu „Portret umetnika u mladosti“ -Sva prljavština sveta, sve đubre i nečistoća sveta, kažu, izliće se tamo kao neki ogromni smrdljivi kanal kad strašni požar sudnjega dana očisti svet.- O OVOME SE MOŽE ILI NE MOŽE DISKUTOVATI. Moj rad bi bio koncipiran, od tri spojene crne kutije, kocke, koje bi bile naslagane jedna na drugu vertikalno, da čine parafrazu Kjubrikovog tamnog Monolita, samo što bi ovaj Monolit bio pun đubreta, koje bi se prelivalo iz njega. 

Tehnički opis

Četri crne kutije bi bile naslagane jedna na drugu, čineći objekt dimenzija 240x60cm, ili tri 180x60cm, mada sam ja pre za prvu (VEĆU) opciju. Kocke bi bile šuplje, i taj objekat (Monolit) bi bio pun đubreta, preko vrha. Ako je izvodljivo i uklapa se u koncept Vaše zamisli, jedna stranica tog kvadra, sastavljenog od kocki bi bila staklena, tako da bi mogla da se vidi unutrašnjost objekta, odnosno struktura đubreta. Dodao bih numeru iz Odiseje da ide kao audio pokrivka objekta (https://www.youtube.com/watch?v=ypEaGQb6dJk&list=PLxauF8Y6mJgLDWgsUeDTj2gJGj3hfXhba&index=2). SAMO ZVUK, NARAVNO. Pridodata fotografija je samo skica, koja nije razrađena, ali mislim da je ceo koncept jasan i bez toga. 


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+