Učesnici

Uljez-Interloper, Stevan Lutovac, Olivera Štrbac, Marija Ćirić, Đorše Aralica, David Klem, Belinda Putilova, Goran Erić, Željko Zdravkovic- Srbija

Bio: Dorđe Aralica-akademski vajar ,student prve godine doktorskih interdisciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost Stevan Lutovac-akademski slikar,glumac,student prve godine doktorskih interdiciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost Dr. Marija Ćirić-teoretičar umotnosti i medija,student prve godine interdisciplinarnih doktorskih umetnickih studija -Višemedijska umetnost David Klem,profesor klavira ,student prve godine doktorskih interdisciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost Belinda Putilova,profesor klavira i muzikologije ,student prve godine doktorskih interdisciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost Olivera Štrbac ,akademski slikar, student prve godine doktorskih interdisciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost Željko Zdravkovic,profesor dizajna i multimedija,student prve godine doktorskih interdisciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost Goran Erić,profesor trube i muzikologije,student prve godine doktorskih interdisciplinarnih umetnickih studija -Višemedijska umetnost

Uljez-Interloper

ULJEZ, alternativni,eksperimentalni- kratki film, koncipiran je kroz zajedničko dejstvo Članova grupe (studenata Doktorskih studija Višemedijska umetnost). Reč je o ostvarenju formulisanom kroz multimedijalnu formu kojom se može spoznati kako ponašanje deluje na prostor. ULJEZ pripada domenu „SiteSpecific art„ jer je generisan konkretnom lokacijom, osmišljen je tako da bude izveden naodređenom mestu ( u zgradi Rektorata Univerziteta umetnosti u Beogradu). Podrazumeva oprostorenje narativa: prevođenje narativa u realan akcioni prostor kroz delovanje članova grupe u odabranom arhitektonskom okruženju. Izvesno je i koketiranje sa principima „Terror Art„, jer su se maskirani Članovi grupe odlučili na radikalne korake, na estetizaciju „nasilja“ i „trovanja“. Zgrada Rektorata Univerziteta umetnosti u Beogradu se, međutim, pokazala i kao inspirativna teatarska scena u kojoj protagonisti igraju uloge na koje su se odlučili. Svaki od Članova grupe kreće se na određen način i reprezentuje pojedinačnu umetnost ili sintezu dve umetnosti, a u definisanom momentu u enterijeru Rektorata izgovara kraći tekst iz oblasti čiji je predstavnik (muzika/ples, slikarstvo, vajarstvo, film, arhitektura, teatar/književnost) Upravo zbog maske/kese Članovi grupe prihvataju ULJEZA/“narodnjaka“ kao punopravnog aktera svoje akcije, ne shvatajući da on(a) ne deli njihovu ideologiju. Opet, i „narodnjak“ ima subverzivne namere, ali u suprotnom smeru – ukidanje umetnosti i obrazovanja kao nepoželjnih praksi i preuzimanje Institucije koje će se svakako dogoditi ukoliko ne budemo dovoljno oprezni. Unošenje šerpe sa smrdljivim kupusom još je jedna referenca na „narodnjačku kulturu“, jer saznajemo šta su nam to predstavnici ove ideologije „zakuvali“… Konačno, ULJEZ se neprijatno poigrava i sa ključnim znakom odabranog zdanja.Logotip Univerziteta umetnosti biva prekriven šerpom sa kupusom. Estetski impakt alternativnog kratkog filma „ULJEZ„ je, dakle, delovanje u smislu političke taktike.  

Tehnički opis

Multimedijalno delo

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+