Program > Vizuelne umetnosti i performansi

01_kolektivna-odgovornost_Irena-Sokić-732x488

Izložba Black Box- brisanje prošlosti

izložba

Ovogodišnja tema projekta Crna kutija, Brisanje prošlosti, inspirisala je mlade umetnike da predstave svoje viđenje prošlosti i istine o događajima, ličnostima i fenomenima, što je jedan od najvećih izazova u današnjem svetu masovnog nadzora , hiperumreženosti i prezasićenosti informacijama. Radovi izabrani na konkursu koji su raspisali Fakulet primenjenih umetnosti u Beogradu i Mikser festival prikazuju stvaralački opus mladih umetnika koji su se bavili analizom fenomena koji su, po njihovom mišljenju, deo kolektivne amnezije jednog društva.

Posmatrajući prošlost, kao u udžbenicima iz istorije, pojednostavljenu  i svedenu na format kocke, umetnici svojim kreativnim mikro-umetničkim internvencijama upotpunjuju i nadograđuju našu predstavu njoj, sa ciljem da iskristališu najvažnije intimne  i društvene teme koje neopravdano izostaju iz javnog diskursa.

Najavljujemo i Black Box razgovore, koji će se održati u subotu 11. juna od 12h do 14h u galeriji Kolektiv, koju će voditi Marko Lađušić, Davor Dukić (umetnik), Milica Pekić (kustoskinja) i 100 učesnika izložbe.

Odlukom stručnog žirija u sastavu Marko Lađušić (profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti), Davor Dukić, (umetnik), Marko Stanković (vajar) i Maja Lalić (arhitekta, kreativna direktorka Mikser Festivala), nagrađeni radovi i autori su:

Brava- Aleksandar Ćulibrk, Sara Stanojević; Tračak nade- Aleksandra Bojanić; Nestajanje- Aleksandra Stajović; Kvartum Kretivna Planina- Ana Baranjin; 365- AnaMarija Spasenović, Jelena Dunđerović; Okupljanje za stolom- Anđelka Jovanović; Pustiti u vodu- Andreja Krstić; Rađanje novog- Anisja Alurović; Crna kutija- Arpad Pulai; Zguraj da stane- Borjan Brankov; Debris- Darko Aleksovski, Simona Manceva; Kontinuitet sjećanja na živote žena Banjaluke- Draga Gajić; Glasačka kutija- Dragan Strunjaš; U lično- Dragana Kuprešanin; Bez naziva- Dragana Milosavljević; Izložbeni prostor, 4 x 6m- Dunja Trutin; Oslobađanje- Filip Nikolić; [kolektivna] odgovornost- Irena Sokić; U početku beše… Šta ono beše? Isidora Ivanović; Nova mitologija- Ivan Jeremić; H4- Ilija Lazarević; Stvorenja- Iva Milovanović; Ruke- Ivan Stevanović; Ljubav za Beograd- Ivana Penjak Kasavica; Slika- Ivana Prlinčević; Nevidljiva kocka- Ivana Živić; Šta dalje? Jefimija Kocić; Mreža uspomena- Jelena Simonović; Prst sudbine- Jelica Culafić; SARA-SAARA-GDE JE IZLAZ? Jelica Pejdić; Out of order-  Katarina Stevanović; Parasites- Katya Granova; Kosmička mreža- Kristina Stanek; Tata, mama, vratiću se ja… Ksenija Kovačević; Nostalgija- Lara Ćalić; Ko smo, gde smo, kud idemo- Lara Rajković, Tijana Radovanović; Zgarište- Lidija Martinović; Labyrint hole- Linda Jeromane; MASS STORAGE- Lorenzo Sabbatani; Iskorenjivanje- Luka Tilinger, Jelena Milunović, Katarina Ćirilović, Ana Đorđević-Petrović; Bleach- Madlena Dašić, Marija Ličina, Danijela Mitrović; Rekonstrukcija budućnosti- Maja Beganović, Zoran L. Pantelić; Identitet- Marija Jevtić; We Want the Airwaves- Marija Banković; Take it or leave it- Marija i Stevan Šoln; Tehnologija- Marija Kojić; Dekonstrukcija- Marija Labudović Pantelić; Smederevac- Marija Savčić; Forgetting- Martina Petrović; Bager- izgradi svoje carstvo- Mila Jević; _coil- Milan Ličina; svašta nešto reciklaža- Milena Popadić; Trimovanje- Milica Mijačević-Carević aka mcm-639; Memorijal zaboravljenima- Milica Mijajlović; Kanta za đubre- Milica Terzić, Katarina Milosavljević; Kontradiktorno- Miljana Nikolić; Digital priest- Miloš Momčilović, Thomas Rauhut; Branko Kockica- Milos Todorović; Stid- Mina Radović; Bonbonica- Mina Šarenac, Marija Ninković; Walking Frames- Miodrag Kojić; Preusmeravanje- Mojca Vukobrat; Zakopana- Natalija Miladinović; Erase machine- Nataša Drešić; Bez naziva- Nikola Kosić; Brisanje prošlosti-gubljenje identiteta –  Petar Blagojević, Danica Đorđević; Pogled u nebo-   Petar Stelkić; NEWS 2-   Sandra Božić; Sadamala-   Sekt[OR] A6; Neutralni portret realnosti vol.2-  Snezana Crnoglavac, Stefan Tijosavljević; There is no big lie- Sonja Jo; Izvlačenje-  Stefan Ikonić; I kao da je bilo nekad- Stefan Stanković-Perić; Stanje sigurnosti- Svjetlana Šalić; Identity crisis-   Tamara Arsić; Odlazak u boje- Tamara Nedeljković Vukša; Silent waving- Tamara Žderić; Wrapped up- Teodora Džudović; TESNO- Tijana Mandarić; Adaptirani na (ne)kulturu-   Tijana Mladenović; Nemogućnost kuglanja- Vladimir Lukić; Rupe- Željka Aleksić; Poetics of Floating Trash- Željko Dražović; Tlocrt 1:1-  Zoran Drekalović

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
08/06/2016
09/06/2016
10/06/2016
11/06/2016
12/06/2016
17:00 - 24:00 H
17:00 - 24:00 H
17:00 - 24:00 H
12:00 - 24:00 H
12:00 - 24:00 H

Učesnici

  • NatalijaMiladinović

    Natalija Miladinović

    Zakopana

    Diplomirala na FPU u Beogradu, do sada izlagala na mnogobrojnim izložbama u Srbiji i van nje. Uspešno se bavi slikarstvom, skulpturom, fotografijom i grafikom. Trenutno živi i stvara u Beogradu.

    Zakopana je svojevrsna instalacija koja na vrlo direktan način šalje poruku na temu brisanje prošlosti. Spajajući predmet koji se koristi za iskop zemlje i čvrstu crnu kocku koja simbolizuje istu dobijamo vrlo provokativan spoj koji se poigrava sa čulima posmatrača.

    www.natalijamiladinovic.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Fotografija Draga Gajić

    Draga Gajić

    Kontinuitet sjećanja na živote žena Banjaluke

    Diplomirala je politikologiju, završila master rodne studije i magistarski iz politikologije. Bavi se različitim formama vizuelnih umjetnosti.

    Projekt ima za cilj očuvanje sjećanja na živote i stvaralaštvo žena Banjaluke (od kraja 19. vijeka do sredine 20. vijeka), koje su uprkos svom djelovanju i društvenoj angažovanosti zaboravljenje i skoro izbrisane iz kolektivnog sjećanja.

    FB: Street Style Banja Luka by Dasha Gajic

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • blackbox portrait Zeljko Drazovic

    Željko Dražović

    Poetics of floating trash

    Diplomirao je na katedri za Istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Rođen je 1985, a  bavi se različitim teoretskim problemima na polju savremene umetnosti – teme kao što su oblici slika, potrošene informacije i ekologija  čine samo delove njegovog dosadašnjeg opusa.

    The rhythm of the waves, the unpredictable trajectories of glass bottles, cans, and whatnot, the dynamic is what interests me. It is just fascinating to observe it, without context, concept, or any other interpretation. It simply is, as absurd and surreal as it may be. Once you forget about the society that caused it, all it remains is the poetry of motion, helpless objects dancing on the waves of a wild river.
    zedaist.wordpress.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Borjan Brankov

    Borjan Brankov

    Zguraj da stane

    Rođen 1991. godine u Pančevu.  Od 2015. pohađa doktorske studije na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu. Bavi se istraživanjem i arhitektonskim projektovanjem.

    Projekat govori o tome kako smo iz različitih delova, nastalih i raspalih tokom vremena zgurani u nešto isto. Ova ideja govori o tom procesu i o tome šta se desi kada pokuša da se sklopi nešto što tu ne pripada, što je raspadnuto i nije mu tu mesto. Hoće da se izbriše njegova jedinstvenost, jedinstenost jednog dela i da se pripoji celini.

    http://borjanbrankovarch.tumblr.com/

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • IMG_9765

    Madlena Dašić, Marija Ličina, Danijela Mitrović

    Bleach

    Madlena Dašić je docent na Univerzitetu Metropolitan, Master dizajna novih medija završila je u klasi Mitra Marinovića. Radila je u raznim vizuelnim konceptima, od izlaganja i projekcija na više izložbi i manifestacija, fashion weeka, BAFEa, vizuelizaciji muzičkih spotova,. Predaje na Univerzitet 2 predmeta na odseku grafički dizajn. Asisitent dekana.  Radila je kao  učesnik Tempus projekata sa radom na temi vizuelne matematike.

    Marija Ličina završila je osnovne studije iz oblasti grafičkog dizajna na VŠSS Beogradska politehnika i dizajna interaktivnih medija na Fakultetu digitalnih umetnosti 2012. godine. Završila master studije Dizajna Novih medija .Profesionalni rad bazira na kreiranju različitih video sadržaja kombinovanim sa skulpturama, za koje je zajedno sa svojim timom ciji je clan i Madlena, 2014. godine dobila i posebnu pohvalu na Mikser festivalu. Radi kao partner u Hostile Takeover visual lab-u u Beogradu.

    Danijela Mitrović student je modnog dizajna  i grafičkog dizajna na univerzitetu „Metropolitan“ u Beogradu. Za ove tri godine je učestvovala u raznim izložbama, revijama, manifestacijama. Radila je stažiranje u Elle-u I uradila više projekata za art odsek, ta saradnja I dalje traje I angažovana je u aktuelnim konceptima koji Adria Group radi danas. Snimala je editorijale i radila kao stilista za revije i snimanja. Učestvovovala u više izlozbi kao grafički a i modni dizajner.

    :Bleach: predstavlja interaktivnu instalaciju sačinjenu iz dva dela koja zasebno, ali i zajedno funkcionišu kao celina. U toku dana, nalaze se bele low poly trofejske glave životinja. Posetioci će moći da učestvuju odgovaranjem na nasu temu, “Oslobadja me…”, koje će svojom rukom napisati na listu i zakačiti na grane od drveta. Uveče, kada padne mrak, instalacija poprima malo mračniji ton, postavljajući brojna pitanja na koja možda nismo ni spremni da ogdovorimo.Pošto su trofeji izrađeni u low poly estetici, oni obrazuju oštre linije. U okviru :Bleach: instalacije nalaze se tri životinje – jednorog, vuk i jelenGlavno pitanje koje :Bleach: postavlja svojom estetikom jeste:  <<Da li smo bacili senku na prirodu i njen, kao i svoj mir, i da li svu tu čistoću koju smo prikazale mlečno belom bojom narušavamo svojim postojanjem>>

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • prst sudbine BLACKBOX JELICA CULAFIC

    Jelica Ćulafić

    Prst sudbine

    Algonquin College of Fine Arts and Crafts, Ottawa, Canada; Magistar Fakulteta likovnih umetnosti, Beograd; ESAV, Geneva, Switzerland. Samostalne i grupne izlozbe u zemlji i inostranstvu. Nacionalne i međunarodne nagrade i stipendije.

    ‘Prst sudbine’ podrazumeva događaj koji je zacrtan da se desi, ali je u stvari često izazvan zaboravom. sredstvo za podsećanje je vezivanje konca oko prsta – preuzimanje odgovornosti. Kako uticati na razvoj dogadjaja činjenjem i nečinjenjem?

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Kseya portret

    Ksenija Kovačević

    Tata, mama, vratiću se ja

    Rođena je 1974 u Subotici. Živi i radi u Subotici. 2003 Magistarske studije pod nazivom Univerzalni jezik gestova završila je na Akademiji umetnosti, Novi Sad, u klasi profesora Jovana Rakidžića (slikarstvo). Pohađala školu Škola za istoriju i teoriju umetnosti (zimski i prolećni semestar), CSU Beograd (2000).

    Ovaj koncept se poigrava pitanjem kolektivne amnezije društva, kroz prikaz pojedinca koji tek treba da izađe iz jedne zaštićene zone u novi svet -svet odraslih, gde ne zna šta ga očekuje i šta će ga pratiti. Neizvesnost je to- kako će se nositi s nasleđem okruženja u kom živi i odrasta. Svi se raduju njegovom dolasku.

    http://likovnisusret-kseya.blogspot.com/p/ksenija-kovacevic.html

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 20160419_125334

    Svjetlana Šalić

    Stanje sigurnosti

    Diplomirala 2010. godine na Akademiji za primijenjenu umjetnost u Rijeci, studij likovne kulture, smjer slikarstvo. Vježbenički staž u Odjelu za kulturu Grada Rijeke, audiovizualna djelatnost. Stječe status: viši stručni suradnik za kulturu. Umjetnički izričaj ostvaruje kroz više medija: slikarstvo, instalaciju, performans, izradom umjetničkog nakita i suvenira.

    Instalacija „Stanje sigurnosti“ poseban naglasak stavlja na rizike i izazove današnjice, opći osjećaj nesigurnosti  kojima je društvo izloženo te kroz prikaz kutije obloženje folijom s zračnim mjehurićima naglasiti potrebu pojedinca za osjećajem zaštite i sigurnosti. Zadana shema crne kutije postaje znak pojedinca a oblaganje cijele kutije u foliju s zračnim mjehurićima simbolizira zaštitu od ranjivosti ali i fizičku zaštitu.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • ilija_lazarevic_copyright_ivan_hrnjichek

    Ilija Lazarević

    H4

    Okončao diplomske studije na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek „Primenjena grafika“. Od 2012 – 2014 radio kao saradnik u nastavi na FPU. Od 2014 studira na Fakultetu likovnih umetnosti u Nirnbergu.

    H4 je rad specifičan za lokaciju na kojoj je realizovan i tematizuje zbivanja iz bliske prošlosti tog prostora grada, postavljajući opšte pitanje: da li istoriju čine važni događaji koje je ne smemo zaboraviti ili oni koje ne možemo dovoljno duboko zakopati?

     

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • mp

    Martina Petrović

    Zaboravljanje

    Student 4.godine, Fakultet likovnih umetnosti, smer Transmedijska istraživanja. Paralelno se bavim slikanjem, muralima, crtanjem, fotografijom i instalacijama.

    ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi
    ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi
    ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi
    ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi
    ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi ne zaboravi

    www.cargocollective.com/martinapetrovic

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Mila Jević

    Bager – izgradi svoje carstvo

    Mila Jević, rođena 1985. godine u Novom Sadu, studirala u Novom Sadu i Londonu, radi u struci kao arhitekta, student doktorskih studija arhitekture.

    +Crna kutija-kao kutija za bager igračku
    +Bager igračka-kao aluzija na dečju naivnost, neozbiljnost
    +Bager-kao simbol borbi za političke promene (5. oktobar 2000)
    +Otpad unutar kutije-kao aluzija na srž i rezutat, tj. uzaludnost borbi – ostale su samo ruševine
    =Sarkastična aluzija na nedoslednost i naivnost naroda koji se nije izborio ni za kakve suštinske promene. Samo smo se „igrali“.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • SektorA6

    Sektor A6

    Sadamala

    SEKT[OR] A6 je neafirmisana grupa dizajnera. Školovani za tekstil i modu, zainteresovani za sve segmente umetnosti i stvaralaštva. Irena Živković, Katarina Pinterović, Sanja Demirović, Sara Jovanović, Ivana Jovanović i Stevan Božanović.

    Želeli smo da predstavimo našu percepciju događanja oko projekta “Beograd na vodi”, konkretno vezanu za “fantomsko” rušenje objekata Savamale među kojima su i “Dvorištance” i “Miksalište”. Želimo da znamo, čeka li ista sudbina i druga kulturno-istorijska zdanja, da li ikoga od nadležnih, vladajuće elite zanima kako dalja, tako i bliža prošlost ovih ”običnih, oronulih” zgrada? Takođe, ne želimo da prihvatimo nov, savremen grad koji je nastao brisanjem kulturno-umetničke prošlosti Savamale. Našim radom smo hteli da dočaramo stavljanje naše istorijske i kulturno-umetničke prošlosti, ali i sadašnjosti u okove. Da dočaramo “zamazivanje očiju” zarad stvaranje nove, „savremene“, „moderne“ slike grada. Ideja je da se belom bojom, na crnim kutijama  predstavi nova (obrisana) prošlost.

    sektora6.wordpress.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Lorenzo Sabbatani

    Mass Storage

    Rođen u Bolonji (ITA), 1992. godine. Upisao je IUAV školu u Veneciji a diplomirao je 2015. godine.

    Svaki aspekt ljudskog života, razvojem sistema virtualnih baza podataka, bude postepeno registrovan u programske jezike, koje nije moguće pročitati bez korišćenja uređaja koji regulišu odnos između subjekta i objekta. Takođe, ogromna količina ličnih podataka može biti prikazana ili skrivena da bi se dala određena percepcija savremenih događaja i društvenih fenomena, brišući prošlost tokom tekućeg vremena.

    http://tartarana.altervista.org/

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • cv

    Marija Kojić

    Tehnologija

    Rođena je 1992. godine u Kragujevcu. Godine 2011. završila je Prvu kragujevačku gimnaziju. Diplomirala je 2015. godine na Filološko umetničkom fakultetu u Kragujevcu, smer unutrašnja arhitektua. Master studije je upisala iste godine na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, modul dizajn enterijera i nameštaja. Nagrađena kao najbolji student Filološko umetničkog fakulteta iz oblasti primenjenih umetnosti. Bila je stipendista Fonda ,, Akademik Dragoslav Srejović“ kao i  Fonda za mlade talente ,,Dositeja“. Iza sebe ima realizovane projekte iz oblasti enterijera. Polaznik je Nelt edukativnog programa za 2016. godinu.

    Crna kocka bi trebalo da prestavlja prostor u koji je prošlost upakovana i kao takva postoji za nas.  Takvu prošlost je kreiralo tehnološko društvo i tehnologija koja je postala neka vrsta religije savremenog čoveka. Na svakoj stranici kocke nalaze se dugmići koji svojim rasporedom formiraju razlčite mozajke, ili kodove. Dugmići su direktna asociraju na to da je tehnologija umešala prste i igra veliku ulogu u brisanju individualne i kolektivne prošlosti ali i konstruisanju i ispisivanju neke nove, koja je u ovu kocku upakovana.  Predstavljanje tehnologije kroz upotrebu dugmića sa tastature ima za cilj slanje precizne i nedvosmislene poruke da je tehnologija velika pretnja kolektivnom sećanju.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Marija Savcic

    Marija Savčić

    Smederevac

    Marija Savčić, rođena u Kragujevcu. Diplomirani strukovni dizajner keramike. Izlagala na preko petnaest grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Aktivno se bavi digitalnom umetnošću i ilustracijom. Interesuje se i teži ka različitim oblicima umetničkog delovanja. Borac protiv primitivizma, neznanja i represije svake vrste.

    Kocka je objekat sadržan u radu. Nosilac priče je šporet marke Smederevac. Postavlja se u ulogu posmatrača, pripovedača i istraživača. Insistira na odgovorima, utiče na unutrašnji svet ljudi. Iznuđuje sećanje, nudi odgovore, očekuje interakciju.

    https://www.behance.net/comissima

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • ID Željka Aleksić

    Željka Aleksić

    Rupe

    Željka Aleksić rođena 04.07.1989. u Knjaževcu. Fotografijom počinje da se bavi  od 2009god. 2015. god. Izložba RUPE je podržana od Ministarstva kulture i informisanja i preko otkupa postala deo kolekcije Zavičajnog muzeja u Knjaževcu.

    Nakon povratka u rodni grad, shvatila sam da još uvek nismo prevazišli malograđanstvo. Živimo u previše zatvorenom svetu, gde je i sam način razmišljanja zatvoren. Radoznalost i potreba da se vidi ono „iza“ mislim da postoji kod svih nas, kao egzibicionizam, ali i kao nešto što krijemo zbog osuđivanja ili etiketiranja drugih ljudi.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Miodrag Kojić

    Walking Frames

    Miodrag Kojić rođen je u Kraljevu 1984. Diplomirao je na Visokoj politehničkoj školi, odsek za dizajn, 2012. godine. Pored slikarstva bavi se crtanjem grafita od 1999.godine.

    Walking Frames je projekat koji nastoji da, kroz uličnu instalaciju i intervencije u javnom prostoru, oživi te prostore. Koncept šetajućeg rama koji se kreće kroz gradsku vrevu i zastaje na pojedinim mestima da prolaznicima prenese neku poruku, zasmeje ih ili podseti na neko prošlo vreme je dugo preokupirao moje misli. Slike koje su u ramovima dolze iz mora  izgubljenih ili zaboravlljenih slika.

    https://www.facebook.com/mineodulice

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 10421241_10205492185009225_4372060524195998394_n,ll

    Kristina Stanek

    Kosmička mreža

    Diplomirala je na “ Akademiji Lepih Umetnosti “ 2002god u klasi profesora Momčila Antonovića u Beogradu, odsek slikarstvo. Među brojnim grupnim i humanitarnim ostvarila je i pet samostalnih izložbi.

    Ako je tema brisanje prošlosti, onda se moramo vratiti na početak a to je sakralna vatra od koje sve nastaje. Pletena kocka aludira na isprepletanost ljudskih sudbina u mikrokosmosu. Nase uspone i padove posmatramo kroz lupu. Boja kao fenomen koja se dobija prelamanjem svetlosti kroz prizmu nam nagovestava da stvari u zivotu nisu samo crno-bele vec je to kompleksna mreza u koju smo svi uhvaceni.

    www.kristinastanek.rs

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Ivan Jeremic-Black Box-jpg

    Ivan Jeremić

    Bez naziva

    Rođen 1979.god. Samostalni umetnik-vajar, doktorand FPU-a.

    Industrijalizacija već više od stotinu godina ubrzava i futurizuje stvarnost. Da li čovek može životom sa informatičkim tehnologijama ostati čovek ili se genetika usmerava ka neorganskom uticaju tj. kiborgizaciji čovečanstva?

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • TNV 2

    Tamara Nedeljković Vukša

    Odlazak u boje

    2002.diplomirala na FPU, Beograd. U statusu samostalnog umetnika od 2003. Član ULUPUDSa i ULUSa. Samostalno izlagala 13 puta u Srbiji, Crnoj Gori, Japanu i Izraelu. Učesnica na preko 140 grupnih izložbi u zemlji i svetu. Dobitnica 9 nagrada u oblasti vizuelnih umetnosti. Živi i radi u Beogradu.

    Polazište za rad je nada, optimizam, kreativnost, povratak u detinjstvo, u neka lepša sećanja. Roze, narandžasto,zeleno i žuto u ovom kontekstu simbolizuju ljubav, detinjstvo, sreću, prirodu, sunce. Ideja je da se dodavanjem boja unese radost, evociraju lepa sećanja, ali i optimistički sagleda budućnost. Dodavanjem točkića potencira se razigranost, lakoća, zaljubljenost, lepršavost, ljubav, detinjstvo, nevinost, sreća. Naziv rada je preuzet iz stiha pesme grupe Boye iz 1988.godine.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Dragana Milosavljevic-Black Box-jpg

    Dragana Milosavljević

    Bez naziva

    Rođena 1981. godine u Beogradu. 2010. godine završila Fakultet primenjenih umetnosti, Odsek dizajn tekstila u Beogradu. Izlagala na više grupnih izložbi. Dobitnica nagrade Fonda Iva Vrinjanin za najbolje ostvarenje u tekstilu 2010. godine.

    Preplitanje kolektivnog i individualnog pulsiranja, folija kao rendgenski snimak-zapis trenutka preplitanja.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • mina sarenac

    Mina Šarenac

    Igračka praćka

    Mina Šarenac je rođena 1986. godine u Beogradu. Diplomirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 2011. godine na smeru fotografija, klasa profesora Branimira Karanovića. Izlagala je na više izložbi u zemlji i inostranstvu.Bavi se umetničkom i modnom fotografijom, kao i kratkom video formom.

    Igračka praćka je ozbiljno utvrđenje sa obezbeđenim kamuflažnim platnom. Glavno oružje je praćka na postolju uz koju je priložena municija u vidu gumenih bonbona. Kocka treba da bude postavljena direktno na zemlju.

    http://minasarenac.com/

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • marija ninkovic

    Marija Ninković

    Igračka praćka

    Rođena 1985. godine, diplomirala je na Fakultetu Primenjenih Umetnosti u Beogradu. Imala je više samostalnih i učestvovala na većem broju kolektivnih izložbi. Njeni radovi su objavljivani kako u Srbiji tako i u inostranstvu. Pored fotografije bavi se i video formom.

    Igračka praćka je ozbiljno utvrđenje sa obezbeđenim kamuflažnim platnom. Glavno oružje je praćka na postolju uz koju je priložena municija u vidu gumenih bonbona. Kocka treba da bude postavljena direktno na zemlju.

    http://marijaninkovic.tumblr.com
    http://cargocollective.com/marijaninkovic

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • foto isidora ivanovic

    Isidora Ivanović

    U početku beše… Šta ono beše?

    Magistrirala slikarstvo na FLU u Moskvi. Dobitnik je brojnih nagrada. Osnivač je udruženja “DivArt“ sa kojim ostvaruje brojne međunarodne projekte. Njenu umetnost predstavljaju galeristi u Srbiji, SAD i Rusiji.

    8 Vinčanskih simbola u crnoj kutiji, broj beskonačnosti i konstantnog protoka energije. Na spoljašnjoj strani kutije ispisani su simboli vinčanske kulture. U tim redovima među simbolima Vinče, pronalaze se i simboli današnjice emotikoni, kao i skraćenice koje koristimo u digitalnoj komunikaciji. Ova kutija nas podseća na prapismo i prvu pisanu komunikaciju, kao I na činjenicu da se danas ona briše i nestaje.

    www.isidoraivanovic.net

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Stefan Stanković-Perić

    Stefan Stanković-Perić

    I kao da je bilo nekad

    Rođen 29.01.1988. godine u Beogradu. Student treće godine doktorskih akademskih studija na FPU u Beogradu. Diplomirao 2012. Godine na FPU, odsek primenjeno vajarstvo I proglašen za studenta generacije. Član ULUPUDS-a od 2015. godine.

    Instalacija ima dvojnu svrhu:
    1.da podseti na prošlost obojenu krvlju brojnih ratova, okupacija, danaka…
    2.da postavi pitanje: „Da li je moguće obrisati prošlost?“
    Kakva god ona bila, zapisana je u genima, u samoj DNK, dakle u našoj krvi. Mi smo živi nosioci kolektivne prošlosti. Zato je vrećica za transfuziju ovde prazna, opet dvojna aluzija: na velike gubitke u prošlosti (koja nastaje svakom sekundom) i na jedini način potpunog raskida sa istom – smrt kao jedini oblik apsolutnog brisanja.

    https://www.behance.net/stefanstankovicperic

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Mojca_Vukobrat

    Mojca Vukobrat

    Preusmeravanje

    Grafički dizajner i ilustrator. Izlagala na grupnim izložbama u Srbiji i inostranstvu.

    Interaktivna struktura „Preusmeravanje“ poziva da ukažemo na činjenice koje nisu u skladu sa zadatim pravcem istorije, kao odgovor na „ispravljanje“ ovakvih informacija u zvaničnim verzijama istorijskih događaja, ili njihovo izostavljanje, a sve po potrebi vladajućih.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • irena sokic [kolektivna] odgovornost

    Irena Sokić

    [kolektivna] odgovornost

    Irena Sokić (1988) diplomirala na  Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Trenutno radi kao građevinski inspektor u Gradskoj opštini Stari grad u Beogradu. Bavi se istraživanjem arhitekture kroz teoriju i praksu.

    Usled velike količine informacija i prezasićenosti istim, čovek kao jedinka gubi jasnu sliku o nekom događaju ili pojmu obzirom da se stvara lažan osećaj informisanosti. Krijući se iza dostupnosti, čovek zanemaruje svoju odgovornost u svetu koji ga okružuje i u kojem on obitava, prepuštajući se kolektivnoj amneziji. Rad [kolektivna] odgovornost predstavlja dijagram koletivne amnezije.

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 11063002_10206567322130569_1304046553_n

    Tijana Mladenović

    Adaptirani na (ne)kulturu

    Konceptualna umetnica iz Beograda. Trenutno na završnoj godini studija space and design strategies na Fakultetu za umetnost i dizajn (Kunstuniversität Linz, Austria). Takođe se aktivno bavi modnom ilustracijom i fotografijom. Učesnik na mnogobrojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Trenutno studira i stvara u Linču.

    „Zbog radova na sanaciji i adaptaciji objekta izložbeni prostor u centralnoj zgradi na Trgu republike biće privremeno zatvoren.“
    Narodni Muzej
    Objekat „Adaptirani na (ne)kulturu“ predstavlja kritiku na dugogodišnje renoviranje Narodnog muzeja u Beogradu. Skele koje su preko 10 godina postavljene na istom mestu je jedino sećanje na Narodni muzej i o tome se, preko deset godina, uglavnom ćutalo. Skele su nedavno uklonjene, ali to ne menja činjenicu da ce generacijama zgrada narodnog muzeja ostati u sećanju upravo sa njima, kao da im je tu mesto gde su pustile korenje. Sa druge strane, zamišljam, da se unutar zabranjenih prostorija oseća energija svih tih, neopisivo vrednih, eksponata koji čekaju da ponovo budu viđene.

    www.tijanamladenovic.wix.com/home

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • image

    Tijana Mandarić

    Tesno

    Rođena je 1977. godine u Beogradu, Srbija. Usled različitih okolnosti, diplomirala je na Ekonomskom fakultetu sa masterom Finansije i bankarstvo i radila u finansijskoj reviziji i marketingu. Umetnosti i dizajn su oduvek bile njene najveće ljubavi i nemirna kreativnost ipak uspeva da je podseti na njenu pravu prirodu. Posvećena je različitim poljima umetnosti: ilustracije, keramika, crtanje, animacija, interaktivni objekti. Istražuje, eksperimentiše i uživa u svemu tome.

    Ako je kutija društveno – istorijski okvir,  onda je individualni doživljaj sveta biće. Sabijeno je krutim stranicama, potisnuto u dubinu. Tesno mu je, a ne može da izađe. Deluje kao živa, uskomešana masa nabijena i sapeta u kocku. Izaziva osećaj sažaljenja i pomalo je komično, mada istovremeno i simpatično. Podseća na zgužvanog junaka crtaća. Biće je od porcelana koji je simbol delikatne nežnosti, a opet i čvrstine. Interaktivno blago svetlo, koje se pali na pokret, nagoveštava da unutra ima života.

    http://www.saatchiart.com/tijana.mandaric

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • petar

    Petar Blagojević

    Gubljenje identiteta

    Diplomirao na master akademskim stuijama Fakulteta primenjenih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu 2016. godine.

    Ledena skulptura ljudske glave je simbol identiteta. Komadi ogledala umetnuti u led poput čovekovih autorefleksija padaju u vodu dok se čovekov identitet topi kroz brisanje prošlosti i sećanja na prošlost. Led se brzo topi, a svaki posetilac će se preko QR koda ili linka moći prisetiti prethodnih faza procesa, pristupom na društvene mreže, jer „prošlost ne postoji, ukoliko nije na društvenoj mreži“.

    https://www.behance.net/petar_blagojevich

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 1544527_10204651415953403_8042953764477770807_n

    Danica Đurđević

    Gubljenje identiteta

    Diplomirala na master akademskim studijama Arhitektonskog fakulteta Univerziteta u Beogradu 2014. godine.

    Ledena skulptura ljudske glave je simbol identiteta. Komadi ogledala umetnuti u led poput čovekovih autorefleksija padaju u vodu dok se čovekov identitet topi kroz brisanje prošlosti i sećanja na prošlost. Led se brzo topi, a svaki posetilac će se preko QR koda ili linka moći prisetiti prethodnih faza procesa, pristupom na društvene mreže, jer „prošlost ne postoji, ukoliko nije na društvenoj mreži“.

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • fotografijaBB

    Jelena Milunović, Luka Tilinger

    Iskorenjivanje

    Završili master studije na FPU (module Animacija i Grafika i knjiga).
    Bave se animacijom, ilustracijom i grafikom. Deo su autorskog tima filma Naš grad (Naš Beograd na vodi 2).
    Žive u Beogradu.

    Celokupna istorija jednog grada smeštena je na stranicu kocke kroz prikaz korena starog drveta koje kao svedok pamti i baštini informacije iz prošlosti. U samu kocku zasađeno je mlado stablo, a kocka služi kao prikaz jedne od mnogobrojnih i sve učestalijih crnih žardinjera u koje se drveće masovno sadi, i na taj način mu se ukida niz ključnih funkcija koje bi imalo, da je zasađeno u zemlji

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • sc

    Snežana Crnoglavac

    Neutralni portret realnosti vol.2

    Snežana Crnoglavac (1990) master studije zavrsila na Fakultetu Primenjenih Umetnosti u Beogradu,odsek primenjeno vajarstvo. Pored skulpture bavi se i slikarstvom i primenjenom umetnošću.Član ULUPUDS-a. Živi i radi u Beogradu.

    Prototip glasačke kutije sa listićima besmislenih izjava političara vezanih za kulturu i mlade. Interaktivna postavka simbolizuje besmisao političkog delovanja na našim prostorima, istovremeno predstavlja satiričnu predstavu besmisla izbora. Cilj je da se posmatrači koji su istovremeno i učesnici podstaknu na razmišljanje o postojanju sopstvenog izbora i posledicama istog…ukoliko postoji.

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 12662693_10208002238230846_7194637223153727696_n

    Stefan Tijosavljević

    Neutralni portret realnosti vol.2

    Stefan Tijosavljević (1989) trenutno na master studijama na Saobracajnom Fakultetu u Beogradu. Autor je knjige pesama “ Tragedija u dva čina ”. Živi u Beogradu.

    Prototip glasačke kutije sa listićima besmislenih izjava političara vezanih za kulturu i mlade. Interaktivna postavka simbolizuje besmisao političkog delovanja na našim prostorima, istovremeno predstavlja satiričnu predstavu besmisla izbora. Cilj je da se posmatrači koji su istovremeno i učesnici podstaknu na razmišljanje o postojanju sopstvenog izbora i posledicama istog…ukoliko postoji.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 11348852_10153009914347648_318923054_oo

    Teodora Džudović

    Wrapped Up

    Rođena 1992. godine u Beogradu, diplomirala 2015. na Fakultetu primenjenih umetnosti na odseku primenjeno slikarstvo. Trenutno završava master studije na istom fakultetu. Učestvovala na preko 20 grupnih izložbi i realizovala jednu samostalnu.

    Ovaj rad se odnosi na pojam kiča, kao neizostavnim delom našeg vremena, kao i neminovnom promenom shvatanja estetike urbane sredine i svega materijalnog što nas okružuje.  “Wrapped up” je samo jedan od proizvoda masovne produkcije koji, time što je postavljen u javni prostor, komunicira sa publikom i ubeđuje nas da pripada okruženju, uprkos vizuelnoj različitosti.

    https://www.behance.net/TeodoraDzudovic

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • mcm-639

    Milica Mijačević-Carević aka mcm-639

    Slicing

    Multimedijalni vizuelni umetnik, u svom umetničkom izražavanju najviše koristi objektiv. 2012. odbranila doktorsku umetničku disertaciju, na Interdisciplinarnim studijama, na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Svoje radove predstavila je u zemlji i inostranstvu na samostalnim i grupnim izložbama, video festivalima i umetničko naučnim projektima.

    Video Instalacija- Uticaj masovnih medija na javno mnjenje.

    Zvuk radio: Radomir Kojić aka Rim Runner-soun

    www.mcm639.wix.com/mcm-639

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • MilanLicina

    Milan Ličina

    _coil

    Rođen 5.7.1990 godine u Beogradu. Master dizajner novih medija, aktivan na polju audio-vizuelnog performansa kao interaktivnih instalacija i vizuelnih intervencija u prostoru. Dizajner (Galerija 12+), osnivač/dizajner (Hostile Takeover Visual Lab), docent (Fakultet digitalne umetnosti).

    ,,_coil “ predstavlja kinetičku skulpturu u vidu prostorne instalacije u eksterijeru. Kroz prikaz ponavljajućeg kretanja, autor postavlja pitanje da li je brisanje prošlosti mehanička, repetativna i nezaustavljiva radnja prisutna kako u lokalnom tako i svetskom kontekstu. Rad tretira ,,brisanje prošlosti“ kao progresivnu neophodnost kojoj se pribegava u cilju krojenja meta-stvarnosti, a ne negiranju prethodnih događaja koji njene aktere dovode u negativan položaj, i time bira neprestano i mehaničko kretanje kao svoju primarnu i jedinstvenu estetiku, ostajući vrlo sveden u prikazu.

    licina.comli.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 10923458_1019517418062542_326661780958195173_o

    Aleksandra Stajović

    >Nestajanje<

    Rođena 19.07.1993., u Kotoru, Crna Gora. Osnovnu i srednju školu završila u Budvi, Crna Gora. Student arhitekture na univerzitetu “Union – Nikola Tesla” u Beogradu. Interesovanja: arhitektura, urbanizam, ekologija, održiva gradnja, fotografija, ronjenje, plivanje, balet, ples, snowboard, biciklizam.

     Ova kutija pored toga što predstavlja stranice na kojima je prikazan jedan grad „budućnosti“, takođe je i simbol ograničenja prostora, jer se zapravo u njoj nalazi sve ono u čemu je čovjek uživao(priroda, sloboda, smijeh, prijateljstvo, muzika), a to je nestalo, da bi se napravilo nešto gdje će čovjeku čak i pristup biti ograničen. Inspiracija za ovaj projekat nastala je posmatranjem situacije u kojoj se danas nalazimo. Zarad projekata koji se grade u našem gradu, a građanima nisu potrebni, mi gubimo prostore u kojima smo živjeli i uživali, koji zapravo čine našu istoriju. Nastavimo li ovako, ta mjesta ćemo samo u sjećanjima moći da oživimo, a ona će iz naših stvarnih života zauvijek biti izbrisana. Događaj koji je znatno uticao na život Savamale, a to je nestajanje „Dvorištanceta“, kao i kulturnih događaja, okupljanja i mnogih drugih dešavanja koja su se u njemu odvijala, dao je snažnu inspiraciju za stvaranje ove kutije, s’ciljem  da  podsjeti ljude šta se nalazilo na prostoru budućeg “Beograda na vodi” i kakva se atmosfera odvijala u ovom dijelu grada. Dvorištance je sada premješteno na novu lokaciju, ali ono nikada neće više biti ono što je nekada bilo – dvorišt(anc)e. Ova kutija nema za cilj da govori samo o rušenju „Dvorištanceta“ i ranjavanju Savamale, već kritikuje mnoge druge projekte koji su narušili neku urbanu oazu u gradu, mjesto susreta, odmora, odnosno mjesto koje je za ljude predstavljalo oazu mira i mjesto na kome će moći da pobjegnu od svakodnevnice.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 13382205_1127943047228790_1043142732_n

    Filip Nikolić Tulip

    Oslobadjanje

    Filip Nikolić rođen 10.08.1989. u Beogradu. Diplomirao na FPU odsek primenjeno vajarstvo gde je i magistrirao. Učestvovao je na mnogobrojnim izložbama i kolonijama u zemlji i inostranstvu. Član je ULUPUDS-A.

    Kutije.
    U koje nas pakuju. U kojima živimo. Na koje su nas navikli.
    One nas drže u redu, skraćuju nam krila, bacaju senku na nas.
    Svako bekstvo je uzaludno – Iz jedne kutije možeš pobeći samo u neku drugu.
    Ideja.
    Ideja Slobode je toliko jaka da nadmašuje sva ograničenja.
    Oslobođenje će biti moguće kada se dovoljno razgrana ideja, kada kutije, u koje nas pakuju, budu bile okružene granama slobode.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Maja Beganovic

    Maja Beganović

    Rekonstrukcija budućnosti

    Maja Beganović, rođena je u Sarajevu 1980. Diplomirala slikarstvo na FLU u Beogradu, u klasi profesora Čedomira Vasića. Feministica je, majka i umetnica. Bavi se performansom, instalacijama, video umetnošću i slikarstvom, aktivno izlaže i bavi se umetnošću. Izlagala je dosta samostalno, ali učestvovala i u grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu(Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Nemačka, Italija, Francuska, Singapur)  i bila učesnik brojnih međunarodnih umetničkih radionica.

    Projekat “Rekonstrukcija budućnosti”: Brisanje memorije ostavlja bolan trag. Radimo na artikulaciji reči. Govorimo o tragovima koji ostaju i ne prestaju biti živi u svom postojanju, o memoriji koja diše, a pokazuje na osnovu toga stazu i put koji vodi dalje. Svega se prisećamo, zatim se jasno sećamo. Istina je oduvek i zauvek tu. „Wherever you go there you are“

    Šest govornih kombinacija, je šest pitanja i šest odgovora, postavljenih u bezglasnoj formi, koja prevazilazi šifru jezičkog nasleđa prošlosti i provocira još nedobijenu siluetu reči koja gradi i definiše sadašnjost. Budućnost je samo u maglovitim naznakama i može da se nasluti u odjecima prapočetaka života i genetskom pamćenju vrste. Pra zvuci i pra slike kombinovani sa belezima sadašnjosti, izazivaju osećaj nesigurnosti i traže uspostavljanje izgubljene ravnoteže. Cilj umetničkog angažmana je prikazivanje dvojnosti promišljanja sadašnjosti i budućnosti i pitanja smisla angažovanja na temi koja je višestruko kodirana i neuhvatljiva. Tema pomešanih jezika i rušenje vavilonske kule se meša sa hipnotičkom pesmom robotizovanih sirena i pra zvukova univerzuma. Posetilac može da dozira sopstvenu uključenost u projekat i kroz traženje idealne pozicije u odnosu na rad, osmisli strategiju zauzimanja pravog položaja u sopstvenom životu…

    www.majabeganovic.wordpress.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Zoran L Pantelic

    Zoran L Pantelić

    Rekonstrukcija budućnosti

    Zoran L Pantelić (Beograd, 1961) studirao je Stomatologiju i Mašinstvo, diplomirani je inženjer Arhitekture. Bavi se dizajnom, slikarstvom, proširenim medijima, filmom, fotografijom. Član je ULUPUDS-a, ULUS-a i arhitektonskih strukovnih udruženja. Izlagao je na svim većim kolektivnim izložbama i festivalima u zemlji (Oktobarski salon, Zlatno pero, Majska izložba, Salon arhitekture, Festival dokumentarnog & kratkometražnog filma), publikovao radove u zemlji i inostranstvu, priredio veći broj samostalnih izložbi i nastupa.

    Projekat “Rekonstrukcija budućnosti”: Brisanje memorije ostavlja bolan trag. Radimo na artikulaciji reči. Govorimo o tragovima koji ostaju i ne prestaju biti živi u svom postojanju, o memoriji koja diše, a pokazuje na osnovu toga stazu i put koji vodi dalje. Svega se prisećamo, zatim se jasno sećamo. Istina je oduvek i zauvek tu. „Wherever you go there you are“

    Šest govornih kombinacija, je šest pitanja i šest odgovora, postavljenih u bezglasnoj formi, koja prevazilazi šifru jezičkog nasleđa prošlosti i provocira još nedobijenu siluetu reči koja gradi i definiše sadašnjost. Budućnost je samo u maglovitim naznakama i može da se nasluti u odjecima prapočetaka života i genetskom pamćenju vrste. Pra zvuci i pra slike kombinovani sa belezima sadašnjosti, izazivaju osećaj nesigurnosti i traže uspostavljanje izgubljene ravnoteže. Cilj umetničkog angažmana je prikazivanje dvojnosti promišljanja sadašnjosti i budućnosti i pitanja smisla angažovanja na temi koja je višestruko kodirana i neuhvatljiva. Tema pomešanih jezika i rušenje vavilonske kule se meša sa hipnotičkom pesmom robotizovanih sirena i pra zvukova univerzuma. Posetilac može da dozira sopstvenu uključenost u projekat i kroz traženje idealne pozicije u odnosu na rad, osmisli strategiju zauzimanja pravog položaja u sopstvenom životu…

    http://zlpantelic.wix.com/mape-idealnog-sklopa

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Aleksandar Ćulibrk

    Brava

    Završio „Tehnoart“ Beograd, odsek konzervacija i restauracija kulturnih dobara, i Fakultet primenjenih umetnosti smer Konzervacija i restauracija slika i umetničkih dela na papiru.

    Brava zaključava svaka vrata koja zatvorimo za sobom u želji da se odvojimo i zatvorimo neki deo prošlosti u neki daleki i zaboravljeni kutak naše podsvesti.

    Saradnik na projektu: Danilo Jovanović

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Sara Stanojević

    Završila srednju „Školu za dizajn“ Beograd, odsek Ambalaža, i diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti, na smeru Fotografija. Bavi se grafičkim dizajnom, fotografijom, ističe se i u ostalim umetničkim poljima. Učestvovala na svetskom bijenalu studentske fotografije u Novom Sadu, i na jos nekoliko manjih grupnih izložbi.

    Brava zaključava svaka vrata koja zatvorimo za sobom u želji da se odvojimo i zatvorimo neki deo prošlosti u neki daleki i zaboravljeni kutak naše podsvesti.

    Saradnik na projektu: Danilo Jovanović

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • foto

    Dragan Strunjaš

    Glasačka kutija

    Dragan Strunjaš je arhitekta iz Beograda. Njegov fokus je na savremenim problemima gradova i društva, njihovoj interakciji i vizuelnom istraživanju interpretacija i prezentacije arhitekture, u odnosu sa čovekom.

    Glasačka kutija predstavlja ograničeno pravo na izbor u osetljivom društvu. Rad analizira aktuelna pitanja društva, odnose pojedinca i društva i njihove uzajamne veze, pitanje slobode izražavanja mišljenja, ličnog stava. Društvo pojedincu naizgled omogućuje pravo izbora, ali ga istovremeno ono samo ograničava ili mu ga oduzima. Da li postoji prihvaćena granica individualnosti?

    http://draganstrunjas.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • handmade carpet

    Arpad Pulai

    Projekat: Handmade Felt Carpet

    Država: Srbija

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Zoran Drekalovic portret

    Zoran Drekalović

    tlocrt 1:1

    Studirao Fakultet primenjenih umetnosti, smer fotografija. Diplomirao na Ahitektonskom fakultetu u Beogradu 2011. Od 1996. do 2002. radio kao fotoreporter, kasnije kao arhitekta. Izlagaoarhitektonske projekte, 3D modele, fotografije, fotoinstalacije, podnu instalaciju situacije. Nagrade: Studentskog Salona fotografije, Hong Kong, 1997; Memorijala Nadežde Petrović i Oktobarska nagrada 2000.

    Na trotoaru, ulici, ostacima porušenih objekata, betonskim pločama terasa i temelja, širokim belim linijama iscrtane osnove objekata u razmeri 1:1. Ovakvim arhitektonskim crtežima se nastavlja mapiranje Savamale započeto na prošlogodišnjem Mikser Festivalu.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • milena popadic blackbox

    Milena Popadić

    Svašta nešto reciklaža

    Master inženjer arhitekture i svašta nešto.

    Uz delimično aludiranje na „crnu kutiju“ – uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona,  rad pokusava da odgovori na temu pozivanjem na principe protoka i transformacije.
    U simboličnom smislu predmeta, crna kutija je prvenstveno individua (ali i aplikacija, grupa, institucija) koja selektivno čuva informacije, sećanja, misli, emocije. Analizira ih ili ne, prihvata ih ili ne… transformiše. Želja autora je da se rad nakon završetka izložbe uputi na dalju reciklažu.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Milos Todorovic

    Miloš Todorović

    Branko kockica

    Industrijski dizajner koji se bavi produkt dizajnom i dizajnom jedrilica. Fokusiran na izradu inovativnog, funkcionalnog I estetskog dizajna. Iskustvo na radu u enterijerima, dizajnu nameštaja i grafičkom dizajnu, kao i izradu realističnih 3D prikaza.

    Rad inspirisan uvodnom špicom dečije serije “Kocka kocka kockica” Iz crne kutije od OSB ploča izlazi reč “Kockica” napravljena od stiropora veličine 40cm.

    https://www.behance.net/milostodorovicsrb

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Sandra Božić

    News 2

    Arhitekta i performans umetnik iz Beograda sa autorskim projektima, učestvovala je na brojnim festivalima performans umetnosti, arhitektonskim konkursima, izložbama u Hanoveru, Napulju, Berlinu, Sarajevu, Zagrebu, Mostaru, Beogradu.. Realizovala je nekoliko samostalnih izložbi.

    Mobilni telefon sa probušenim ekranom predstavlja prikazivanje pravih i stvarnih vesti koji se stvarno dešavaju i stvarna su tema, radost i problem naroda koji živi na ulicama jednog grada, naspram vesti koje pratimo preko mobilnih telefona po ceo dan svaki dan, na bilo kom mestu i u bilo kom delu dana da se nalazimo. To je prikaz apsolutnog trenutnog, sadašnjeg, stanja i života društva.

    www.sandrabozic.weebly.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 13336345_10209329910383909_719917952_n

    Sonja Jo

    There is no big lie

    Sonja Jo, trenutno student četvrte godine vajarstva na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Borislava Šuputa.

    Naziv rada There is no big lie, negira kolektivne istine i istinu definiše kao lični stav i utisak.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • mmilica

    Milica Mijajlović

    Memorijal zaboravljenima

    Rođena u Beogradu, 1993. godine. Studentkinja postdiplomskih specijalističkih studija intermedijalnog slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti na Cetinju, na kojem je završila i osnovne studije slikarstva. Studijski boravila na umetničkoj akademiji u Metzu, Francuska. Učestvovala je na više grupnih izložbi, projekata i radionica u zemlji i inostranstvu.

    Rad predstavlja reakciju na činjenicu da naša nacija iz godine u godinu nestaje. Prema demografskim istraživanjima, u Srbiji će do 2050. godine biti milion i po do dva miliona stanovnika manje. Instalacija predstavlja svojevrstan memorijal svoj nerođenoj deci našeg naroda. S obzirom da je ova tema u društvu zaista u crnoj kutiji, umetnica je na ličan način otvara pokazujući ličnu frustraciju od kolektivnog nestajanja njene nacije.

    www.milicamijajlovic.weebly.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Dunja Trutin Black Box 2016

    Dunja Trutin

    Izložbeni prostor, 4x6m

    Student doktorskih studija vajarstva na FLU. Master studije završila u klasi profesora Mrđana Bajića. Kroz radove u različitim medijima istražuje društvene interakcije i semiotički potencijal njihove vizuelne obrade.

    Korišćenje mapa, šema i geografskih karti utvrđuje nas u uverenju da distanca u posmatranju omogućava objektivnost, pa se često teži analiziranju kretanja kroz numeričke podatke. Dosledno ispitivanje veze između kretanja, komunikacije i umetničkog rada dovodi do potrebe da se u dijagram uključi i sopstveno okruženje, što otvara novo pitanje – da li je dvojaka uloga istraživača moguća? Gde se nalazi to negativno sočivo kroz koje je moguće sagledati široko polje prostora čiji smo i sami deo?

    https://www.behance.net/dunjatrutin

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • IMG_10x15

    Marija Labudović-Pantelić

    Dekonstrukcija

    Marija Labudović Pantelić je student doktorskih akademskih studija na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Izlagala je u zemlji i inostranstvu.

    Tekstilna instalacija. Kocka predstavljena kao šema geometrijskog tela postavljena vertikalno u prostoru. Direktnim usmeravanjem reflektora dobija se senka koja zajedno sa objektom čini jedinstvenu kompoziciju promenjivih dimenzija. Ova instalacija pokreće pitanja transparentnosti, konstrukcije i vidljivosti posledica koje reflektuje određeni akt.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Copy of DSC_1062

    Jelena Simonović

    Mreža Uspomena

    Rođena 1987. godine u Beogradu. Upisala Visoku tekstilnu strukovnu školu za dizajn tehnologiju i menadžment 2008. godine, odsek dizajn odeće i tekstila. Diplomirala 2012. Po završetku studija učestvovala na više modnih revija u zemlji. Od 2014. bavi se dizajniranjem pletenina.

    Mreža uspomena je rad koji predstavlja osvrtanje na prošlost, povratak u onaj njen zapostavljeni deo koji retko posećujemo. Isprepletane niti kao tok misli koje nas vraćaju unatrag i navode na preispitivanje izbora koje smo doneli, sve one frustracije kroz koje smo prošli. Ono što na kraju ostaje samo su fragmenti tih uspomena, kao podsetnik na ono što je proživljeno ali i na ono što nije.

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 4

    Jefimija Kocić

    Šta dalje?

    Jefimija Kocić (1992) student je doktorskih studija na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Njena izlagačka delatnost do sada broji 3 samostalne i preko 40 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

    Projekat “Šta dalje?” nastao je iz ideje da “dobra” sećanja bivaju izbrisana lošim koja se množe, kao i da sva dobra sećanja vremenom postanu neprihvatljiva- ona kojih ćemo se stideti. Šta ostaje kada zatrujemo sva lepa sećanja, kada umorimo sve kvalitete, i naviknemo se na “smrad” i “trulež” mediokriteta-istih onih koji su sve dobro oko nas zatrovali. Šta ćemo učiniti?

    www.jefimija.wix.com/portfolio

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • DSC_0894

    Mina Radović

    Stid

    Mina Radović (1988) Trenutno je na trećoj godini doktorskih studija na Univerzitetu Umetnosti u Beogradu. Imala je više grupnih i samostalnih izložbi. Autor je kratkometražnih filmova . Član je ULUS-a.

    Stid  je emocionalni govor tela.  On je moralni odgovor na zatvaranje očiju pred ružnom prošlošću. I pred onim što je čovek u stanju da uradi drugom čoveku. Stid je čisto saosećanje. Dešava se u čovekovoj unutrašnjoj tišini. Upravo zato ja oslikavam unutrašnjost  crne kutije. Čovekovu  skrivenu stranu. Njegovu unutrašnju dramu. Onu u kojoj se on suočava sa sopstvenim i delima drugih ljudi.

    www.mina88.me

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • IMG_0594 1

    Ana Baranjin

    Kvartum Planina

    Ana Baranjin, diplomireni student biznisa, radi kao grafički dizajner, vajar, i bavi se raznim drugim ulogama u Kvartum ArtLab grupi i brendu THETKA Fashion posle šest godina života u inostranstvu.  Kao koordinator i jedan od inicijatora grupe Kvartum, Ana želi da pruži mlađim, a i starijim, kreativnim ljudima svoje iskustvo koje se kosi sa morem informacija da je život u Srbiji loš i da bi uspeli, moramo da napustimo našu zemlju.

    Kvartum je grupa kreativaca, spajalica koja povezuje rad i učenje. Od društva smo nasledili apatiju, kuknjavu, i nerealne stavove da je u Srbiji jako loše i da ne može da se živi normalno. To konstantno ubeđivanje da napustimo našu zemlju nas je nateralo da se zapitamo i kritički razmišljamo da li ti stavovi imaju osnova. Da li ta informacija iz prošlosti važi i danas, i još bitinije, da li možemo da je promenimo? Došli smo do zaključka da želimo nešto da preduzmemo.

    www.facebook.com/kvartum

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Deki

    Dejan Stojiljković

    Kvartum Planina

    Dejan Stojilković je web dizajner i UX developer. Informacione tehnologije i “disciplinovanost” učio je na Vojnotehničkoj akademiji u Beogradu (2002-2007). Trenutno radi kao sistem administrator u Vojsci Srbije, a svoje veštine u web dizajnu usavrašavo je kroz 8 godina freelance iskustva i Krojačevoj web dizajn školi u Beogradu. Dejan se bavi i muzikom (pevanje u horu Melodi) i svoje početke kao freelancer u dizajnu upravo je izražavao kroz saradnju sa muzičkim organizacijama i ličnostima iz sveta muzike (nevladina organizacija Muzikus#Arlemm, kompozitor Dragana Jovanović i drugi).

    Kvartum je grupa kreativaca, spajalica koja povezuje rad i učenje. Od društva smo nasledili apatiju, kuknjavu, i nerealne stavove da je u Srbiji jako loše i da ne može da se živi normalno. To konstantno ubeđivanje da napustimo našu zemlju nas je nateralo da se zapitamo i kritički razmišljamo da li ti stavovi imaju osnova. Da li ta informacija iz prošlosti važi i danas, i još bitinije, da li možemo da je promenimo? Došli smo do zaključka da želimo nešto da preduzmemo.

    www.facebook.com/kvartum

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Ivana Penjak Kasavica

    Sakupljačica ljubavi/6 sekundi ljubavi za Beograd

    Multimedijska umjetnica Ivana Penjak Kasavica (r. Split, 1968.) svoj umjetnički projekt Sakupljačica ljubavi započela je 2009. godine u Radjastanu (Indija )i Londonu (V.Britanija) s videom Inside vision (You tube) i sudionicima iz 66 zemalja svijeta.

    U osnovi projekta jednostavna je metoda snimanja statičnom kamerom, a portreti koje vidimo predstavljaju pojedince koji su pristali na umjetničin zahtjev da u objektiv kamere tijekom ograničenog vremenskog trenutka emaniraju ljubav. Za razliku od klasično shvaćenog portreta kojem je cilj ostvarenje sličnosti, izraz osobnosti i raspoloženja portretirane osobe, umjetničini portreti sredstvo su akumuliranja, te potom širenja emocije ljubavi i njene opće ljudske dimenzije neovisne o rasnim, spolnim, svjetonazorskim i kulturološkim polazištima koja uspješno razdvajaju čovječanstvo.

    Montaža i izbor glazbe: Saša Kasavica

    YouTube: IvanaInside

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Ivana Živić

    Nevidljiva kutija

    Rođena 1979. u Sarajevu (BiH). Diplomirala je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek slikarstvo (2004). Magistrirala je na istom fakultetu (2008). Bavi se savremenim nadrealizmom u slikarstvu. Izlagala na 14 samostalnih i preko 30 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.Dobitnica je Nagrade Rotary kluba, Pohvale za crtež iz fonda ‚‚Vladimir Veličković“ 2012, Nagrade zaprodukciju rada iz fonda Dimitrije Bašičević Mangelos za 2012. godinu i Pohvala II bijenala crteža u Pančevu 2009.godine.  Boravila je u GLOart-u ( Global Art Centre) , Belgija 2015 i Cite Internationale des Arts Paris, Francuska 2009 godine. Živi i radi kao samostalni umetnik u Beogradu.

    Prirodno je da sposobnost ljudi da se sete prošlosti varira. Koliko dobro ćemo se sećati određenih stvari u najvećoj meri zavisi od toga koliko pažnje poklanjamo onome što se aktuelno dešava. Stručnjaci koji proučavaju pamćenje slažu se barem u jednoj stvari – što se više trudimo ostati umno aktivni, to nas pamćenje bolje služi. Osim toga, mozak se ne može prepuniti informacijama. Baš naprotiv, naša sposobnost pamćenja stalno se povećava. Što više znamo, više novih informacija možemo usvojiti. Savršentstvo se može postići ukoliko se staro znanje koristi na nov način. Rad “ nevidljiva kocka “ sagledan iz određene pozicije preslikava  gradski  pejsaž unutar sebe, i na taj način postaje njegov deo. Integrišeući se kroz gradsku sliku  kocka postaje delimično “ providna” tj nevidljiva.

    www.ivanazivicjerkovic.weebly.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • AnaMarija

    AnaMarija Spasenović

    365

    AnaMarija Spasenović, master diplomirani konzervator. Učestvovala na više grupnih izložbi među kojima i na Bijenalu studentskog crteza, kao i na više projekata iz oblasti konzervacije i restauracije.

    Nametnut udoban luna park kako bi se odvukla pažnja od ljudskih osećanja i stvarnih problema. Kućica predstavlja igru medija, politike, društva, koju pojedinac prihvata kao normativ, lakši način življenja, svakodnevni život bez pitanja, traganja i borbe. Miš u točku- beskonačno koračanje u mestu, i svi smo svesni toga, svih dana u godini se žalimo, a ni jedan dan da promenimo. I dok se iscrpljenost prepliće sa igrom i zadovoljstvima, ostajemo prazni u svojim životima. I na kraju, šta će prekinuti taj ciklus?

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Jelena Dunđerović

    365

    Jelena Dunđerović, diplomirani primenjeni umetnik. Učestvovala na više grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu, među kojima je i grupna izložba “Budućnost srpske umetnosti”, pod pokroviteljstvom Vladimira Veličkovića u Parizu.

    Nametnut udoban luna park kako bi se odvukla pažnja od ljudskih osećanja i stvarnih problema. Kućica predstavlja igru medija, politike, društva, koju pojedinac prihvata kao normativ, lakši način življenja, svakodnevni život bez pitanja, traganja i borbe. Miš u točku- beskonačno koračanje u mestu, i svi smo svesni toga, svih dana u godini se žalimo, a ni jedan dan da promenimo. I dok se iscrpljenost prepliće sa igrom i zadovoljstvima, ostajemo prazni u svojim životima. I na kraju, šta će prekinuti taj ciklus?

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Lara Rajković

    Ko smo, gde smo i kuda idemo 

    Lara Rajković (1990) Završila Osnovne akademske studije (2012) i Master akademske studije (2014) na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek za slikarstvo. Dobitnica je nagrade za slikarstvo tokom studija. Lara Rajković je učesnik je Resonate festivala, Beograd, Srbija, Umetničkog marketa – 12 soba, Beograd, Srbija, Mikser Festivala, Beograd, Srbija, Festivala za beskorisne veštine, Beograd, Srbija.

    KO SMO, GDE SMO, KUDA IDEMO predstavlja instalaciju kojom se preispituje pozicija pojedinca u datom trenutku i njegov odnos prema prošlom i budućem. Ako uzmemo prošlost kao polazište na osnovu koga definišemo sve naše dalje okvire, jasno je u kolikoj meri ih izbor njenih delova direktno uslovljava. Svaka od tri kocke predstavlja jedan od pomenutih stadijuma, gde od pojedinca zavisi koju kocku će definisati kao polazni trenutak; gde se međusobni odnos veličina i položaja kocki poistovećuje sa značenjem koje pojedinac pridaje prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

    https://www.behance.net/lara-90b977

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Tijana Radovanović

     Ko smo, gde smo i kuda idemo 

    Rođena 3. maja 1996. godine u Valjevu. Kao mala, naučila je da čita na poleđini knjige ,,Zanimljiva matematika“. Ta rastrzanost između brojki i slova još dugo će je pratiti. Volela je časove likovnog, ali je zbog svog izrazitog perfekcionizma bila nezadovoljna svime što bi nacrtala. I tako je sve manje crtala. Zatim je poželela nešto da kaže, ali nije znala čime i na koji način, i kako je o poeziji jako malo znala, poezija je nju izabrala bez njenog znanja. Zatim je upisala Valjevsku gimnaziju, specijalizovano matematički smer, i postala polaznik Istraživačke stanice Petnica, gde je pohađala seminare humanističkih nauka, astronomije (gde je rastrzanost među interesovanjima poprimila galaktičke razmere), sve dok nije došla na seminar dizajna. Od tada se stidljivo vraća crtanju, pažljivije gleda i pažljivije osluškuje.

    KO SMO, GDE SMO, KUDA IDEMO predstavlja instalaciju kojom se preispituje pozicija pojedinca u datom trenutku i njegov odnos prema prošlom i budućem. Ako uzmemo prošlost kao polazište na osnovu koga definišemo sve naše dalje okvire, jasno je u kolikoj meri ih izbor njenih delova direktno uslovljava. Svaka od tri kocke predstavlja jedan od pomenutih stadijuma, gde od pojedinca zavisi koju kocku će definisati kao polazni trenutak; gde se međusobni odnos veličina i položaja kocki poistovećuje sa značenjem koje pojedinac pridaje prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Anisja Alurović

    Anisja Alurović

    Radjanje

    Rođena 15. juna 1988. godine u Beogradu. Diplomirala 2012. godine na odseku Scenografija na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Interesuje se za sfere grafičkog dizajna i dizajna ambalaže. Projekat ’’Cow&Goat Homemade Dairy Products’’ objavljen je u knjizi ’’Creative Packaging Structures’’, od strane izdavačke kuće SendPoints, 2015.

    „Vertikalni poredak ljudskog kosmosa zahteva centralnu osu ili drvo sveta koje će povezivati dve ravni, nebesku i zemaljsku.“ Prikazujem organizam koji se svojom simbolikom poziva na poredak kosmosa. Drvo je, kao i čovek, biće dva sveta jer posreduje između neba i zemlje. Prirodni poredak stvaranja, umiranja i rađanja je neprekidan ciklus, konstanta. Ono što umire ne nestaje. Nastaje novo, promenjeno.

    www.anisjaalurovic.com

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Aleksandra Bojanić

    Aleksandra Bojanić

    Tračak nade

    Aleksandra Bojanić, rođena 21.08.1993, u Beogradu. Posle završene XIV beogradske gimnazije, upisala je Fakultet primenjenih umetnosti u Beogradu, 2012. Student je četvrte godine grafičkog dizajna. Prisustvovala je mnogim takmičenjima i izlagala radove, od akta, dizajna, crteža, fotografija do vizuelne umetnosti.

    Tračak nade je delo koje objašnjava da i pored bombardovanja informacijama, bilo današnjih aktuelnih, odnosno novokomponovanim i poboljšanim starim, ili starim, iskrivljenim i bez nekih bitnih istina, mi možemo kao društvo da se supotstavimo tome.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • dragana_kupresanin_300dpi_grayscale

    Dragana Kuprešanin

    U lično

    Diplomirani likovni i primenjeni umetnik (FLU 2011, FPU 2008) i autorka alternativnog stripa. Tokom dosadašnje umetničke aktivnosti, ostvarila 14 samostalnih i preko 200 grupnih izlaganja u zemlji i inostranstvu. Član ULUPUDS-a, ULUS-a, USUS-a i UFUS-a. Student doktorskih akademskih studija na FPU u Beogradu, gde je i saradnik u nastavi na predmetima Crtanje i Slikanje.

    Ulične table referiraju na prošlo vreme čuvajući taloge prostornog identiteta, a svi kućni brojevi svedoče o ličnim istorijama koje kao jedinične sekvence ispunjavaju taj prostor kroz vreme. Šta se dešava sa ličnim prostorom kada javni izmeni opis i numeru? A šta kada pokušamo da obrišemo delove prošlosti drugim delovima prošlosti?

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • tzderic_fotografija black box 2016

    Tamara Žderić

    Nemo talasanje

    Do sada priredila 11 solo postavki i učestvovala na više od 20 grupnih izložbi. Dobitnica II nagrade iz Fonda za crtež „Vladimir Veličković” za 2015. godinu.

    Sadržaj kutije biće ispunjen simboličnim prikazima talasa. Talasi asociraju na prolaznost, prošlo, nestajanje …

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • Lidija Martinović

    Zgarište

    Rodjena 06.06.1997. na Cetinju, CG. Studira slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti (Cetinje).  Istražuje u oblastima slikarstva, skulpture i pozorišta.

    Prikazano kroz likovnu prizmu “Zgarište”  asocira na rađanje, razvoj i konačno urušavanje konstrukcija, sistema i okvira koji su se razvijali uporedo sa našim životima i postali dio ličnog identiteta svakog pojedinca. Kao dio prirode čovjeka otvaraju se pitanja odgovornosti prema nasljeđu i sjećanjima.  Da li smo u stanju da se borimo za očuvanje pozitivnih vrijednosti a dovoljno hrabri za rušenje besmisla savremenog društva.

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • 11034891_985079884890790_3387231887640470363_n

    Marija Jevtić

    Identitet

    Član udruženja Modern ITC Worl, Novi Sad, član udruženja likovnih umetnika Srbije. Saradnik u nastavi sa osobama ometenim u razvoju, osnovna škola Jovan Popović, Novi Sad. Predavač slikanja i crtanja na likovnim radionicama u Kulturnom centru ,,Kulturno umetnički lavirint’’, Novi Sad. Saradnik u dečijem programu, Galerija Matice srpske.

    U svom radu pokušavam da izjednačim duh i  materiju, čoveka i prirodu, identitet i onostrano. Osim dominantne upotrebe znaka, simbola, linije i površine, identitet istražujem metodom modernizma društvenog sloja, kao i pogleda na identitet sa druge strane stvarnosti i imaginacije. Pojam dekonstrukcije koristim u kontekstu razlaganja složene celine na sastavne delove. U svom slikarstvu prikazujem identitete složenog oblika(telo, društvena slojevitost, identitet slike), koje dekonstruišem i na taj način postavljam pitanja o različitim značenjima pojma identiteta. Kroz slojevitost ideje i materijalizacije bavim se gubitkom individualnosti u različitim ljudskim stanjima, slojevima i funkcijama.

    www.marija-jevtic.com/galerija/

     

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
  • IMG_3228

    Lara Ćalić

    Nostalgija

    Lara Ćalić je rođena  je 1990. u Beogradu.Studira Menadžment u kulturi i medijima.Pored toga, bavi se slikarstvom i izradom nakita. Učestvovala je u organizaciji brojnih društveno odgovornih dešavanja, performansima i raznim intervencijama u javnom prostoru. Trenutno je inicijator i kordinator projekta Beo-instalacija koji ima za cilj da što više zapuštenih javnih površina na opštini Novi Beograd budu oplemenjeni intervencijama lokalnih umetnika interaktivnim instalacijama.

    Suočavanje čoveka sa činjenicom da svoju prošlost ne može tako lako obrisati. Uvek ostane neki trag,slika,sećanje. Ponekad se brodovi koje smo pustili da otplove jednostavno vrate. Nekada se to i ne dogodi,ali mi sami poželimo da ih vratimo.Čak i kada to nije slučaj,uvek nas nešto podseti na prošlost i na ono što smo proživeli i osetili. Sve to je deo nas samih, treba to prihvatiti. Svaki brod predstavlja neko sećanje koje čuvamo i ne želimo da zaboravimo. Nešto će uspeti  da otplovi iz našeg života, a nešto će zauvek ostati unutar nas  i niko nikad  neće uspeti to da potopi i obriše.

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+